Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Oficjalnej Strony Gminy Teresin
Gmina Teresin zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Oficjalna strona Gminy Teresin.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- możliwość zmiany rozmiaru czcionki
- wybór 8 rodzajów kontrastu
- tryb czarno-biały
- możliwość nawigacji klawiaturą
- włączanie podkreślania linków
- włączanie zaznaczania linków
Treści niedostępne
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Wyłączenia
- filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jacek Tomaszewski.
- E-mail: jacek.tomaszewski@teresin.pl
- Telefon: 468642556
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Wójt Gminy Teresin
- Adres: 96-515 Teresin, ul. Zielona 20
- E-mail: urzad.gminy@teresin.pl
- Telefon: 468613815
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Wejście do budynku Urzędu Gminy Teresin ul. Zielona 20, 96 – 515 Teresin:
- Na parkingu przed budynkiem znajduje się oznakowane miejsce dla osób niepełnosprawnych.
- Podjazd dla niepełnosprawnych.
- Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- W budynku brak windy.
- Osoby na wózkach obsługiwane są przez pracowników z Biura Obsługi Mieszkańców (bezpośrednie pomieszczenie na parterze).
- W budynku na parterze jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W sytuacji, gdy osoba niepełnosprawna potrzebuje bezpośredniej pomocy ze strony pracownika Urzędu, powinna w pierwszej kolejności skontaktować się z pracownikiem Biura Obsługi Mieszkańców – tel.: 468642565 lub mailowo biuroobslugimieszkancow@teresin.pl. Pracownik Biura Obsługi Mieszkańców, po zdefiniowaniu potrzeby osoby niepełnosprawnej, realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu lub przekazuje informacje o terminie ewentualnego spotkania z pracownikiem merytorycznie realizującym usługę. Po załatwieniu sprawy, pracownik Urzędu służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu Urzędu.
Dostępność tłumacza języka migowego
Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego należy wcześniej zgłosić ten fakt w sekretariacie Urzędu Gminy Teresin, ul. Zielona 20, tel.: 468613815 lub mailowo na adres: urzad.gminy@teresin.pl
Zgłoszenia należy dokonać co najmniej 3 dni przed wizytą w urzędzie. Należy wskazać metodę komunikowania się.
Jak dokonać zgłoszenia?
Wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać go: mailem na adres: urzad.gminy@teresin.pl lub pocztą na adres: Urząd Gminy Teresin, ul. Zielona 20, 96-515 Teresin, telefonicznie – za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu: 468613815
Usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Wejście do budynku Urzędu Gminy Teresin ul. Zielona 18, 96 – 515 Teresin:
- Na parkingu brak oznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych.
- Brak podjazdu dla niepełnosprawnych
- Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- W budynku brak windy.
- W budynku brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W przypadku, gdy osoba niepełnosprawna potrzebuje bezpośredniej pomocy ze strony pracownika Urzędu, powinna w pierwszej kolejności skontaktować się z pracownikiem Biura Obsługi Mieszkańców – tel.: 468642565 lub mailowo biuroobslugimieszkancow@teresin.pl. Pracownik Biura Obsługi Mieszkańców, po zdefiniowaniu potrzeby osoby niepełnosprawnej, realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu i przekazuje informacje o terminie ewentualnego spotkania z pracownikiem merytorycznie realizującym obsługę